lørdag den 16. november 2013

Big basin, valley fair mall & pumkin patch

Den 13-10-13 tog min værtsfamilie, Sumire og jeg til Big basin national park og Valley fair mall. Big basin er et stort område med en MASSE red wood træer. Der er nogle forskellige ruter man kan gå. Vi tog først på den på 1 mile, hvor vi så alle de største træer. Derefter tog Paul, Eleanor, Sumire og jeg på den halv stor rute på 5 kilometer. Anne tog ikke med på den fordi, hun syntes ikke hun kunne klare mere. Den rute førte ud til et vandfald, som var en skuffelse, det var ikke noget specielt. På billederne ser det pænere ud end det var, men det er fordi der er et filter på, som er på mit kamera, som gør det pænere. Da vi kom tilbage gik vi ind i souvenirer shoppen og kiggede på ting. Fandt desværre ikke noget der passede mig, da der ikke var noget i min størrelse. Det var enten small eller XL. Da vi var færdige derinde, kørte vi til valley fair mall, som er et kæmpe mall på 222 butikker! Fik købt nogle bodysprays og en øjenskygge der. Vi var der i godt to timer og nåede slet ikke igennem særligt meget. Efter det tog vi ud for at finde en restaurant at spise aftensmad ved. Vi fandt en italiensk restaurant og jeg fik en pizzal, mmmnhhh! Derefter kørte vi hjem.  

Sumire tog dette billede af mig, der prøver at få hele træet med ind i billedet

Valley fair mall
På vej til Big basin
Big basin 
Kæmpe træer!!! de små skilte viser store begivenheder, en af de første er at Mohammed bliver født i 570!!!


I bilen på vej derud 
Kæmpe træ, der brændte inden i men ikke udenpå fordi barken er så stærk

Prøver at finde ud af hvilken rute vi vil gå
Vi skulle selvfølgelig op og side på det væltede træ
Anne, Sumire, mig og Eleanor
Sumire og Eleanor der sidder på rødderne af det kæmpe træ vi sad på 
Rødderne på det samme træ
Vi står på rødderne af det samme træ

Efterligner min far da vi var i Østrig ;)
Nogle af træerne havde disse bølger i dem

Sumire og jeg

Kigger op ad

Pose

Jeg bliver mast

At kigge op

Photobomb

Et billede hvor man virkeligt kan se hvor store træerne er

Det højeste træ, der var 100 meter, men det blev ramt af et lyn, så nu er det 90 meter eller deromkring 


Vandfaldet
Vandfaldet

Den 19-10-13 tog min IEC, Sumire, Nicolas, Paren og jeg ud til en pumkin patch. Før vi kom troede jeg bare der ville være en masse græskar, men jeg blev overrasket for det var så meget mere. Der var forlystelser, såsom tog ture, en labyrint som vi var inde i en time fordi vi ikke kunne finde vejen ud og den var kæmpe, der var også mad og klatning etc. Det var rigtigt sjovt. Vi købte nogle billetter for nogle af turene og vi gik rundt og prøvede dem og snakkede. Havde en rigtig sjov dag, og det var virkeligt varmt den dag så vi købte vand et par gange. Smagte også pumkin pie for første gang og er du gal det smager godt!!!

Sumire(Japan), Nicolas(Tyskland), Paren(Thailand) og jeg

Sumire og jeg

Nicolas, mig og Sumire

Nicolas og jeg i kø for den sidste tur vi ville på, da vi kom op foran i køen efter at have stået i køen for 20 minutter. klokken var efterhånden 19, så vi gik bare ud af køen og tog hjem 

Skygger

Sumire og jeg i labyrinten, som vi for vild i selvom vi havde kort og det hele

Græskar

Sumire og jeg i fængsel

Alyssa(Sumires værtssøster) og Sumire løb rundt forrest i starten

Der var også spørgsmål inde i labyrinten, men vi gik ikke rigtigt op i dem 
Oppe fra et ad udsigts-tårnene

Og den anden vej
Sumire, mig, Paren og Nicolas i udsigtstårnet 

Nicolas og jeg

Nicolas på en af turene hvor vi sad i vogne og kørte rundt i majsen

Solnedgang
Mig, Sumire og Paren der kører rundt i majsen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar