onsdag den 21. august 2013

First day of school!

Jeg startede i skole mandag d. 12/8-13 , hvilket er dejligt.
Den første skoledag havde jeg stadig ikke fået mit skema, så vi gik ind på kontoret for at se om de havde fået lavet det, det havde de ikke, så vi ventede i tyve minutter og klokken var efterhånden 08.00. Damen vi snakkede med sagde så til os at der ville gå en times tid endnu, så Anne, Paul og jeg tog ud og købte ind. Da vi kom op på skolen igen kom vi ind til inspektørens assistent(eller noget i den stil) og lavede mit skema. Jeg er blevet sophomore. Jeg fik lov til at vælge to fag selv. Mit skema så sådan her ud:

1. Physical Education
2. Drama
3.World civilization (en slags historie)
4. Biology
5. Lunch
6. Art
7. Algebra 1
8. English 10

Jeg siger fordi jeg skiftede drama ud med piano, da alle bare sad med deres telefoner og fulgte ikke med i hvad læren sagde.

Den første dag gik med at få reglerne i hvert klasseværelse at vide, så der skete ikke så meget spændende. Jeg har World civ. og art med en japansk udvekslingsstudent som hedder Sumire, hun er rigtig sød og vi kommer godt ud af det med hinanden. Hverdag efter skole har jeg været til volleyball. Jeg er kommet på junior varsity, hvilket svare til anden holdet sammen med Eleanor og Sumire, det er rigtig sjovt at være til volleyball. Volleyball slutter ved 17.00-18.00 tiden, så jeg er på skolen fra 07.40-18.00 hver dag, det er en omvæltning, men det er nu meget dejligt. Efter vi kommer hjem spiser vi, foran fjernsynet...  Jeg har siddet og spist aftensmad ved middagsbordet en gang, EN GANG siden jeg kom, så det er en stor omvæltning. Efter aftensmaden laver jeg lektier og så er den dag egentligt gået.

Min ynglings lærer indtil videre er Mr. Powell, min engelsk lære, han er virkelig sjov, sidder næsten bare og griner hele timen!
Matematik er svært fordi jeg ikke kender nogle af ordene og ordene som lyder som et dansk ord betyder noget helt andet, så forvirrende! Men når jeg har fundet ud af hvad jeg skal er det let.
I biologi har vi lært at omregne meter, liter og gram til andre ting som millimeter, kilogram, deciliter osv. hvilket jeg er vandt til så der var ikke rigtig noget problem der.
Jeg kan rigtig godt lide art, vi sidder bare og tegner hvad han siger og viser os. Læren gør alt med os og bryder sig ikke om andre voksne, hvilket er komisk.

Skolen har ikke skabe som de fleste andre, vi har kun et skab til vores gymnastik tøj.

Jeg prøver at starte samtaler med folk, men det er lidt svært når der er fire minutter imellem timerne, den eneste lange pause vi har er frokost, og jeg har fundet ud at jeg ikke er den bedste samtale starter, men jeg prøver og det er det vigtigste!

Eleanor og jeg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar