søndag den 19. januar 2014

Juleaften

Juleaften var en aften der var meget anderledes end hvad jeg er vant til. Min værtsfars mor er dansk, så de holder jul d. 24. december som vi gør i Danmark. Da jeg stod startede jeg dagen ud med at spise morgenmad og se tv. Derefter begyndte Eleanor og jeg at gøre os klar. Vi gik derefter ud og tog billeder, sammen denne gang. Vi fandt en træstub kameraet kunne stå på, og satte timeren på også i gang. Vi gik videre til tog sporet (der køre kun et tog på det om dagen så der kommer ikke bare tog hele tiden),  og tog nogle billeder. Vi gik ind igen og begyndte at lave mad. Vi fik lasagne, ja jeg ved hvad i tænker lasagne juleaften? Det passer da ikke helt ind... og nej det passer nu ikke ind juleaften. Da vi er i gang med at lave lasagnen, begynder de også at koge lasagne pladerne, er jeg den eneste der aldrig har hørt om det? Og ikke syntes det er nødvendigt, det bløder jo op i ovnen alligevel. Vi spiste klokken 16:10.... Meget tidligt, og siden der kun var lasagne tog det kun en halv time at spise.Vi gik en tur ud i mellem oliventræerne og legede lidt med hundene inden vi gik ind igen. Da det blev mørkt, omkring halv seks, begyndte vi at pakke gaver op. Vi satte os rundt om træet og begyndte at pakke gaverne op. Vi delte dem ikke alle sammen ud på en gang, vi fik en pakkede den op og sådan fortsatte det, så der var en der pakkede op ad gangen. Imens vi pakkede gaverne op spiste vi chokolade kage, som var vores dessert. Vi var færdige med at omkring klokken 18:30. Efter det sad vi og så tv og kig lidt for os selv indtil klokken 23:45 hvor vi kørte til Gustine for at gå til midnats messe. Min værtsfamilie er katolikker, så nu har jeg også prøvet at være i kirke som katolik. De havde gjort det så der blev snakket halvt engelsk og halvt portugisisk, så jeg forstod halvdelen af messen. De sang ret så mange sange, der var et kor af ældre mennesker, som sang som mus.. Det lød virkeligt ikke godt. I deres kirke rejser, knæler og sætter sig ned igen HELE tiden!! Inden de går ind og sætten sig ned knæler de også og tegner korset på deres bryst. Messen varede omkring en time, så da den var færdig kørte vi hjem igen og gik i seng. Næste morgen lå der 3 pakker under træet, som var fra julemanden. Jeg fik mange flere gaver én jeg havde forventet at få! Tusind tak til jer der sendte noget over, det varmer rigtigt meget. Min jul var nu okay, men meget anderledes, fik dog ikke den amerikanske jul jeg havde håbet på, men jeg fik bestemt ikke en helt dansk jul, selvom min værtsfamilie siger de holder dansk jul, gør de det på deres helt egen måde!!








De kommer rigtig meget ost i deres lasagne! Lige noget for Frederik
Kogte lasagne plader.. O.O


Lasagne, og som i kan se var vi bagud med kalender lyset
Solnedgang
Det der med at have dårlig balance
Ferris fik fanget Anne
Paul der leger med Angus
Paul der leger med Angus
GAVEEEEERR!!!
GAVVEEEEER
Angus var træt efter at have løbet efter pinde i et godt stykke tid
Vores dessert
Eleanors reaktion da hun åbnede min gave, jge gav hende en har med ordet LEGIT skrevet på den
Anne blev rigtig glad for morgenkåben vi gav hende
Hun fik hurtigt halstørklædet fra min forældre på
Næsten alle mine gaver

Ingen kommentarer:

Send en kommentar