onsdag den 11. september 2013

A bit of everything

Græsk festival
Anne, Eleanor, Anna(min værtsfamilies tidligere udvekslingsstudent fra Schweiz) og jeg tog for noget tid siden på græsk festival. Der var live musik og en masse små hyggelige boder. Der var rigtig hyggeligt og Anna er virkeligt sød, hun er 21 år gammel nu.  

Kæmpe vindmølle park på vej til græsk festival. Fortalte min værtsfamilie at Danmark er kendt for sine vindmøller, og nu tror de at alle vindmøller er fra Danmark.
Eleanor og jeg i bilen, som i øvrigt er en mustang
Eleanor og Anna
En mand der lavede ballondyr
Eleanor, Anna og jeg
Volleyball scrimmage og games
Vi havde vores første trænnings kampe den 27/8/13. Vi spillede fire kampe på 15 minutter(normalt spiller man til 25 to eller flere gange) og vandt dem alle! Den 3/9/13 spillede vi en trænningskamp som vi tabte. Den 4/9/13 spillede vi vores første rigtige kamp, som vi også tabte.. Selvom vi taber har jeg det sjovt og jeg kommer på banen og spiller. Jeg spiller enten opposite eller middle, så jeg for lov til at smashe bolden og modtage servene fra det andet hold!! Jeg kan endnu ikke helt finde ud af at serve, men jeg er blevet bedre til det og har fået volleybolden over nogle gange efterhånden. Min træner har også sagt at jeg er blevet meget bedre og bliver stadig bedre, så det er dejligt at få at vide.

Mig, Addi og Sumire(udvekslingsstudent fra Japan)
Addi, Mig og Valerie
Eleanor og jeg
Sumire og jeg
Addi, Jenny, Sam, Eleanor, Sumire, mig og Bryanna
Bryanna og jeg, med Mayella i baggrunden
Sumire og Bryanna kaster håndtegn
Eleanor og Sam der øver positionerne i bussen
Pool party + BBQ
Den 29/8/13 var hele volleyball holdet inviteret til pool party + BBQ af vores træner. Det var en rigtig hyggelig dag, med snak og grin! Da vi skulle spise blev vi bundet sammen, så vi skulle dække bord og spise med vores hænder bundet sammen med andres. TEAMBUILDING!! Det var rigtig svært i starten, men blev lettere efterhånden som vi fik fat i det. Alle pigerne fra volleyball er virkeligt søde og jeg kommer rigtig godt ud af det med dem alle, så det kunne ikke blive bedre.

Mig, Addi og Toni
Addi og jeg
Addi, hund, Toni og Bryanna
Valerie og jeg
Bundet sammen
Bagerst: Mayella, Addi, Breanna, Ashley, Sam og Eleanor(Min træner bag Sam)
Forest: Valerie, Jenny og Toni
Tonis hovede, Jenny, Mig, Valerie, Mayella, Addi, Breanna og Ashley
Har ingen hænder at spise med....
Træneren har også jacuzzi
Football the American way
Har også været til mine to første football kampe. Den første skulle alle der spiller volleyball(Varsity, Junior Varsity og Freshmen holdet) arbejde i snackbaren, det var dog også bare trænningskampe, så det gjorde ikke så meget ikke at være ude og se det. Jeg hyggede mig med at putte ost på nachos i en varm vogn. Det var skam hyggeligt nok.
Anden football kamp så jeg kun anden halvleg eller jeg var der kun i anden halvleg. Eleanor og jeg rendte bare lidt rundt og fandt folk vi eller hun kendte. Næste football kamp håber jeg på at komme fra starten, fordi det er lidt sjovere ikke at vide hvem der vinder fra man kommer. Orestimba tabte og det vidste vi da vi kom. 

Bryanna og jeg på arbejde i snackbaren
Sumire og jeg til den første kamp. Vi nåede at se en lille bitte smule


Solnedgang
Vi trimmede de to store træer de har ude foran huset. Hårdt arbejde i bagende sol!




Farmers market x2
I weekenden var jeg til to farmers markeder. Et om fredagen i Turlock som var et aften market og et i Merced som var et morgen market. I Turlock var det live musik, masse af mennesker og aktiviteter. I Merced mødte jeg en mand som er halv dansker, som min værtsfamilie er venner med. Han snakkede dansk til mig, han havde en meget stor amerikansk accent så jeg havde svært ved at forstå ham.

Turlock - live musik
Eleanor og jeg i Tulock
En der solgte disse flotte småkager!
Brød/kage bod i Turlock
Hvordan de lavede mini donuts, rimeligt nemt med den maskine der gør alt undtagen at lave dejen. i Turlock
Drunk dykkerbriller. Skulle gribe nogle sandposer med disse briller på og kaste dem tilbage til den mand der kastede dem.
Det var svært for det var briller der så som var mand fuld
Vandt et spejl efter at have gjort det med brillerne
Turlock

Solopgangs billeder på vej til Merced markedet. solen står op imellem 6 og 7

Eleanor hjælper en der hedder Tom med at sælge frugt og nødder

Giga iste for 1$!!!

Madlavning

Søndag lavede jeg aftensmad for familien. Jeg lavede spaghetti Karen og koldskål med kammerjunker. Det smagte virkeligt godt, selvom koldskålen ikke var helt som i DK og kammerjunkerne jeg fik lavet var helt fra den. Familien + Ather(Eleanors og min ven) elskede det! I går fortalte Paul det til sin mor Sonja(som er dansker) hvad jeg havde lavet. Han spurgte om hun vidste hvad koldskål var og hun svarede "ja men lige præcis den dessert var jeg ikke vild med".

Lad madlavningen begynde
Spaghetti Karen. MUMS!
Ather, mig og Eleanor
Jeg har det stadig rigtigt godt her i Californien. jeg oplever en masse og har det sjovt.
Savner dog jer der hjemme! <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar